|

O recenzie de carte: „Ucenicii vrăjitorului”

Prof. Dr. Alexandra Henrion Caude este bine cunoscută de majoritatea cititorilor noștri pentru activitatea sa științifică dincolo de turbulențele accelerate din ultimii trei ani. Ea se angajează să găsească soluții medicale simple, cu costuri reduse și etice prin cercetările sale în domeniul geneticii. Prof. Henrion Caude a criticat deschis eșecul sistemului de sănătate, recunoscând de timpuriu discrepanțele dintre știința pe care a cunoscut-o dintotdeauna și narațiunea autorităților, de la deciziile politice de închidere si izolare la tehnologia ARNm, până la medicamente pentru tratament precoce. În curând, ea a devenit una dintre vocile rațiunii, în Franța și în Europa, inspirând și sprijinind multe grupuri și persoane care se pronunță împotriva narațiunilor false. Ea face parte din consiliul consultativ al organizației Children’s Health Defense Europe și își aduce contribuția la evenimentele noastre din Bruxelles: Un apel către Europa: Viitorul copiilor noștri este în joc și la recenta conferință de la Malmo: Importanța dezbaterii pentru stabilirea direcțiilor viitoare pentru știință și medicină rămân pentru noi ca indicatoare pentru soluții viitoare. Prof. Henrion Caude a publicat recent o carte, care a avut un mare succes în Franța, intitulată „Ucenicii vrăjitorului”, despre care vă prezentăm acum recenzia lui Elin Ekeberg, sperând totodată că în curând vor fi disponibile traduceri în engleză și în alte limbi. Tipic pentru ființa ei umilă, cu o integritate absolută: ea oferă fidelitatea cărții pentru a-i sprijini pe „muncitorii francezi suspendați”. (n.r.)

Doctor în genetică, Alexandra Henrion Caude, este o cercetătoare franco-britanică. Timp de douăzeci și cinci de ani, ea a studiat modul în care mediul ne modifică genele, în special ARN-ul, în bolile copilăriei. Laureată cu prestigiosul premiu Eisenhower Fellowship Award în Statele Unite în 2013, ea a condus mai multe echipe de cercetare în domeniul geneticii la Spitalul Trousseau și apoi la Necker în calitate de director de cercetare la Inserm (Institut national de la Santé et de la recherche médicale – Institutul național de sănătate și cercetare medicală din Franța). A descoperit implicarea ARN-ului în diverse boli genetice ale copiilor și a dezvăluit existența ARN-urilor MitomiR, care servesc unor reglementări fundamentale ale celulei.

În timpul crizei COVID, ea și-a exprimat vocal îngrijorarea față de mai multe dintre măsurile de contracarare puse în aplicare de guvernul francez și în întreaga lume. Ea a avertizat împotriva testelor invazive PCR, precum și împotriva tratării oamenilor sănătoși ca și cum ar fi bolnavi, prin intermediul mandatelor de mascare și vaccinare. Acest lucru i-a adus critici severe din partea presei franceze, precum și cenzură pe canalele rețelelor de socializare.

În martie 2023, după trei ani de cenzură și rușine mediatică, cartea ei „Ucenicii vrăjitorului” este publicată și se dovedește a fi un succes teribil. Vânzările sunt la mare căutare, iar cozile la evenimentele de autografe sunt interminabile. Oamenii se înghesuie să o vadă și să își arate recunoștința.

Despre carte, editorul ei, are următoarele de spus: „Nu am mai auzit de ea:

„Cartea Alexandrei Henrion Caude oferă cititorilor o analiză critică și o poziție privind vaccinurile cu ARN mesager destinate să protejeze împotriva Covidului. În anumite privințe, această analiză se opune poziției „Consiliului științific” care a inspirat politica de sănătate publică și alimentează dezbaterea actuală privind riscurile și efectele secundare ale anumitor vaccinuri, pe care o considerăm importantă. În orice caz, această carte nu trebuie considerată ca o incitare la refuzul vaccinării, ci ca o contribuție la reflecția generală asupra acestui subiect, care reprezintă o problemă fundamentală de sănătate publică.”

Autoarea însăși își invită cu îndrăzneală cititorii:

Nu sunt o adeptă a teoriei conspirației, ci o geneticiană, una dintre cele mai renumite după unii. În această carte, vă voi spune ce este ARN-ul mesager, cel care este folosit în vaccinurile Covid-19. Pentru că aveți dreptul să știți. Sunteți gata?”

Pe 18 aprilie, ea este invitată în Parlamentul European de către membrii comisiei Covid pentru a-și prezenta cartea. Acolo, ea își exprimă speranța sinceră că aceasta va încuraja discuțiile științifice și o mai bună înțelegere a problemei în cauză. Ascultați mesajul ei către medici în acest scurt videoclip:

Cartea „Ucenicii vrăjitorului” deține 13 pagini de referințe, unde puteți merge direct la sursa fiecărei citate sau informații prezentate în carte. Acest lucru o face extrem de interesantă pentru cei care doresc să își extindă cunoștințele în domeniul fascinant al ARN și ARNm.

Cartea este alcătuită din 5 capitole principale:

• Capitolul 1 – Un vaccin cu ARN mesager care își respectă promisiunile… dar nu pe toate!
  • Capitolul 2 – ARN, ce este?
  • Capitolul 3 – ARN, o moleculă genială
  • Capitolul 4 – ARNm, o moleculă cu multe necunoscute
  • Capitolul 5 – Big Pharma, salvatorul omenirii

Primul capitol ne prezintă pandemia care va începe în 2020, frica, acoperirea mediatică copleșitoare și sprijinul politic de neclintit pentru viitoarele vaccinuri. Autorul ridică întrebarea dacă vaccinurile și-au ținut promisiunile mereu atât de mărețe: A oprit vaccinul epidemia? Te-a protejat de contractarea Covid-19? Te-a protejat de a nu-l contracta a doua oară? Te-a împiedicat să îi infectezi pe alții? Te-a împiedicat să mori din cauza Covid-19? Răspunsul la toate aceste întrebări este „Nu”, lucru pe care Alexandra continuă să îl demonstreze, citând studii și observații făcute în cei trei ani anteriori. De asemenea, ea trece în revistă studiile îngrijorătoare care au început să iasă la iveală după ce vaccinurile au fost implementate, precum și semnalele preluate în diverse sisteme de farmacovigilență din întreaga lume. Capitolul se încheie cu cele mai recente schimbări de politică din mai multe țări, cum ar fi Danemarca, care nu mai recomandă vaccinul pentru persoanele cu vârsta sub 50 de ani, Suedia, care nu îl mai recomandă pentru cei cu vârsta mai mică de 18 ani și Marea Britanie, care nu mai recomandă vaccinul pentru copiii cu vârsta de 12-15 ani și nici pentru cei mai mici.

În capitolul doi, „ARN, ce este”, Alexandra Henrion Caude explică faptul că ARN-ul poate fi atât de multe lucruri și este un concept cu multiple fațete, o moleculă care, împreună cu ADN-ul și proteinele, ne face literalmente ceea ce suntem. Ele sunt elementele constitutive ale corpului nostru și le moștenim de la generațiile dinaintea noastră, de la părinți, bunici și așa mai departe. Ea explică foarte bine rolul complex al ARN-ului și ne prezintă propria sa descoperire, MitomiR, microARN-uri care asigură legătura dintre celulă și mitocondriile noastre. Cu umilință, ea ne reamintește că numeroasele capacități, modificări și funcții ale ARN-ului ne obligă să recunoaștem că suntem încă foarte departe de a ști totul despre acesta. Rămân necunoscute mari necunoscute, ceea ce ar trebui să ne încurajeze să fim precauți.

Capitolul trei ne permite să o cunoaștem pe Alexandra Henrion Caude ca un om de știință desăvârșit, așa cum este ea cu adevărat. Ea ne conduce într-o călătorie prin minunile acestei molecule cu multiple fațete și prin posibilitățile uimitoare pe care le deschide în diagnosticarea non-invazivă, în tratamentele medicale, ca să nu mai vorbim de implicațiile epigenetice pe care le are. Este o lectură fascinantă, iar entuziasmul ei este palpabil la fiecare pagină.

În capitolul patru al cărții sale, ea se scufundă în ARN-ul mesager. ARN-ul mesager este atât „mesajul”, cât și „mesagerul”, spune ea. Acesta este creat și „maturizat” în interiorul celulelor noastre și, odată pregătit să părăsească celula, deține rețeta pentru un anumit tip de acțiune în organism. Acesta poate avea trei funcții diferite: stocarea, degradarea sau traducerea în proteine și asta în funcție de ceea ce are nevoie organismul în acel moment precis. Nu produce doar o singură proteină, așa cum se credea până acum, ci poate produce mai multe proteine diferite, cu dimensiuni și roluri diferite de jucat, de exemplu, proteine minuscule care se numesc micropeptide. Micropeptidele au capacitatea de a repara ADN-ul, ceea ce este uimitor, dar pot, de asemenea, să reactiveze viruși, ceea ce este mult mai riscant. Ea trece în revistă istoricul tratamentelor medicale bazate pe ARNm și analizează câteva terapii care au avut mai mult sau mai puțin succes și care au avut unele rezultate neașteptate. Un număr impresionant de studii clinice au avut loc în ultimii 20 de ani cu ARNm, dar niciunul dintre ele nu a trecut de faza 2. Ea ne duce până în 2020 și până la vaccinurile Covid-19. Devine evident că dezvoltarea incredibil de rapidă a vaccinurilor a fost posibilă doar atunci când diferitele țări și-au relaxat reglementările și au trecut rapid totul de la faza 1 la faza 3 într-o clipită. O parte importantă a capitolului patru este dedicată explicării tehnologiei ARNm a vaccinurilor, codificării proteinei Spike, numeroaselor necunoscute în ceea ce privește transportul și păstrarea ARNm în fiolele de vaccin, modificărilor bruște aduse datei de expirare a vaccinurilor etc. Ea discută, de asemenea, despre durata, traiectoria și excreția ARNm în corpul nostru după ce este injectat. Și aici rămân multiple necunoscute, iar noi suntem departe de a avea toate răspunsurile, chiar dacă au apărut câteva studii interesante pe aceste subiecte și sunt discutate în acest capitol. Ea aduce în discuție riscurile de genotoxicitate și posibilitatea unor modificări durabile ale ADN-ului nostru, care nu pot fi excluse.

În cel de-al cincilea și ultimul capitol al cărții sale, Alexandra Henrion Caude, ridică o problemă importantă: profiturile halucinante pe care le-au obținut producătorii de vaccinuri în timpul acestei crize. Prețul uluitor al vaccinurilor care au fost majorate și mai mult pe măsură ce vânzările au scăzut. Ea revizitează câteva scandaluri istorice ale industriei farmaceutice, cum ar fi Thalidomide, Oxy-Contin, Vioxx, Levothyrox etc., pentru a ne reaminti că adesea este nevoie de timp, uneori chiar și de 5 sau 10 ani, pentru ca societățile farmaceutice să recunoască în cele din urmă semnalele de pericol ale sistemelor de farmacovigilență și să-și retragă produsele. În acești ani, multe vieți pot fi pierdute sau ruinate și, cu siguranță, mai sunt multe de făcut în acest domeniu pentru a evita viitoarele tragedii umane. Profitul nu ar trebui să conteze mai mult decât viețile umane. Avem nevoie de o abordare mai prudentă.

În ultimele pagini ale cărții sale, ea se adresează direct părinților, amintindu-le să adopte această abordare prudentă pentru copiii lor atunci când iau în considerare vaccinul Covid-19 și o citează pe Kathrin Janssen, directorul Pfizer pentru cercetare și dezvoltare de vaccinuri, care recunoaște pe11 noiembrie 2022, în revista Nature: „Zburam cu avionul în timp ce încă îl construiam” Și ea întreabă: „Cu tot ceea ce știți acum despre ARN, veți permite ca copiii dumneavoastră să fie vaccinați?”

Iar în ceea ce vă privește, veți continua să vă mențineți „abonamentul” la vaccinuri?

….

Suggest a correction